הובלת שינוי

אנשים המשתדלים לאמץ את העתיד, הם אנשים מאושרים יותר מאלה הדבקים בעבר. אין פירוש הדבר שזהו דבר קל אבל אנשים המנסים להתפתח, להרגיש יותר בנוח בזמן שינוי ולפתח את המיומנויות המנהיגות שלהם, מונעים בדר"כ על ידי תחושה שהם עושים מה שמתאים להם ולארגוניהם. תחושת מטרה זו מדרבנת אותם להמשיך ומעניקה להם השראה בימים קשים.

הובלת שינוי

| |

ג'ון קוטר, המומחה המוערך בעולם בתחום המנהיגות טוען בספרו "להוביל שינוי" שבתקופת המאה ה- 21 גוברת הדרישה מארגונים להשתנות בתחום ההתנהגותי כדי להפוך למתחרים חזקים יותר.

בספרו, הוא מדגיש את הצורך החיוני במנהיגות כדי לחולל שינוי.

הסדנאות המוצעות בתחום הובלת שינוי מציגות את המודלים שעל מנהיגי השינוי לפעול על פיהם ואת תהליך בן שמונה השלבים (ע"פ קוטר) שכל ארגון חייב לעבור על מנת להשיג את מטרותיו. 

  • סדנאות

  • פיתוח מנהלים

    כיום, מוגדרת עבודת הניהול כפעילות המתרחשת בשני תחומים: ניהול משימות וניהול אנשים. שני התחומים הללו קשורים ושזורים זה בזה: עובדים החשים כי מטפלים בהם ודואגים להם, יהיו בעלי הנעה גבוהה יותר ותרומתם להשגת משימות הארגון תהיה רבה יותר. כך גם בתחום המשימתי, ככל שמטרות הארגון תושגנה בצורה יעילה יותר, ישפיע הדבר על רווחתם של העובדים ועל ביטחונם התעסוקתי.

  • קבלת החלטות

  • ניהול זמן

  • פרואקטיביות

    משמעותה של המילה פרואקטיביות נרחבת יותר מאשר לקיחת יוזמה גרידא. משמעותה שכבני אנוש אנו אחראים לחיינו. התנהגותנו היא פועל יוצא של החלטתנו ולא של תנאים שבהם אנו נתונים. יש לנו את היכולת להכפיף רגשות לערכים, בידינו היוזמה והאחריות לגרום לדברים שיתרחשו.

  • טיפול בהתנגדויות

    התנגדות בינאישית מתארת חוסר נוחות של אחד מהפרטים לשתף פעולה עם האחר. הפרט אינו מעוניין לקבל את המסר שמועבר אליו ואינו מעוניין אף לעשות בו שימוש בכדי לקדם את התהליך כפי שצפה אותו יוזם התקשורת. התנגדויות יכולות לעלות בכל אינטראקציה בינאישית, בחיים האישיים ובחיים המקצועיים של הפרט.

  • סדנת התלהבות

    סדנת התלהבות מאפשרת למשתתפים לעשות עצירה מחיי העבודה ולהשתמש באנרגיה החיובית שלהם לעצמם. החווייה והשיתוף במקורות ההתלהבות הפנימיים והחיצוניים יוצרים אוירה פתוחה ומאפשרת בטווח הקצר ומעשירה את "ארגז הכלים" של מקורות המוטיבציה וההתלהבות בטווח הארוך.

  • הובלת שינוי

    אנשים המשתדלים לאמץ את העתיד, הם אנשים מאושרים יותר מאלה הדבקים בעבר. אין פירוש הדבר שזהו דבר קל אבל אנשים המנסים להתפתח, להרגיש יותר בנוח בזמן שינוי ולפתח את המיומנויות המנהיגות שלהם, מונעים בדר"כ על ידי תחושה שהם עושים מה שמתאים להם ולארגוניהם. תחושת מטרה זו מדרבנת אותם להמשיך ומעניקה להם השראה בימים קשים.

  • משוב אפקטיבי

    לעתים קרובות אנו מבלבלים משוב עם ביקורת - כנראה בגלל ניסיון החיים שלימד אותנו שיש יותר מה לעשות עם מה שעשינו לא בסדר מאשר עם מה שעשינו נכון . משוב אפקטבי יפתח בחזקות של הפרט, יעודד ויתמוך ולאחר מכן יציף את הנושאים טעוני השיפור תוך מתן הכוונה וכלים. המשוב מהווה חלק חיוני לפיתוח אישי ומקצועי לצמיחה מתמשכת.

  • מה בין ניהול ומנהיגות

    ניהול הוא סדרה של תהליכים שיש בכוחה להבטיח שמערכת מורכבת של אנשים ושל טכנולוגיות תתנהל כהלכה. ההיבטים החשובים ביותר של הניהול כוללים תכנון, תקצוב, ארגון, איוש, בקרה ופתרון בעיות. מנהיגות היא סדרה של תהליכים המקימה ארגונים או מתאימה אותם לנסיבות שהשתנו. מנהיגות מגדירה כיצד העתיד צריך להיראות, עורכת את האנשים בהתאם לחזון הזה ומעניקה להם השראה לחולל אותו על אף המכשולים.

  • מוטיבציה

  • תפיסת תפקיד

    התנהגותינו היא תולדה של החלטותינו. כשתפיסת התפקיד של הפרט אודות תפקידו המסויים היא שלילית, התנהגותו תשדר זאת לזולתו ובמידה והיא חיובית ונלהבת, התוצאות תגענה בהתאמה. לעמדותינו השפעה מכרעת כלפי הארגון בו אנו עובדים ולא רק בגלל הדרך בה אנו מבצעים אלא גם על איכות חיינו בזמן העבודה - מחקרים מראים שכאנשים המייחסים לארגון בו הם עובדים רגשות והערכות חיוביות, התנהלותם היא אופטימלית המביאה להשגת מטרות ארגוניות.

  • אמנות המכירה

    נושא המכירות הינו תחום התמחות מרכזי בחברת שורשים ולבעלות החברה, שמשמשות כמנחות בכירות, ניסיון של למעלה מ 20 שנים בתחום המכירות. סדנאות המכירה מותאמות לארגונים המבקשים לשמר ולשפר את יכולות העובדים במכירות פרונטאליות, מכירות טלפוניות, מכירות "מדלת לדלת" ושרות - מוכר, במגוון עולמות התוכן.

  • פיתוח צוות

    אם אתה מנסה לעשות מהפך בחברה שלך או מייחל להשיג מטרה ספציפית, צוות יכול לגרום לכך לקרות. למעשה, מחקרים הראו שצוותים, באופן תמידי, יכולים לעלות בביצועיהם על פרטים וקבוצות אקראיות- סינרגיה. צוות נלהב, ממוקד ומוכשר ימצא דרך להתגבר על כל אתגר שיוצב בפניו.

  • אסרטיביות

    אסרטיביות הינה התנהגות העוזרת לנו להעביר לאחרים בבהירות ובביטחון מה הם צרכינו, רצונותינו והרגשותינו מבלי לפגוע בדרך כלשהי בזכויותיהם. התנהגות זו הפוכה להתנהגות פסיבית, תוקפנית ומניפולטיבית.

  • מצוינות בשרות

    כיום נושא השירות עולה כמקור הבידול המרכזי בין הארגונים השונים. ארגון החורט על דגלו את נושא המצוינות בשרות ומשריש אותו בקרב עובדיו ומנהליו, בהכרח יביאו ליתרון משמעותי ביחס לארגונים אחרים ולרווחים גדולים יותר.

  • אינטליגנציה רגשית

    ספרו של ד"ר דניאל גולמן "אינטליגנציה רגשית", מעלה את הטענה שאנו רואים את האינטליגנציה האנושית במבט צר בהרבה מן הנחוץ והנאות, תוך כדי התעלמות מיכולות חיוניות מאין כמותן להצלחתנו בחיים. בהסתמך על טלטלות חדשניות בחקר המוח וההתנהגות, מראה גולדמן בספרו גורמים פעילים התורמים לכך שאנשים בעלי IQ גבוהה נכשלים בחיי היום יום ואילו בעלי IQ נמוך בהרבה עושים חיל. הגורמים האלה מצטרפים יחד לדרך חדשה של תבונה - "האינטליגנציה הרגשית".

  • תקשורת בינאישית

    "הדרך אל הלב עוברת דרך האוזן" תקשורת בינאישית נתפסת כפעולה יומיומית המוכרת לכולנו. ביחד עם זאת, איננו נעצרים במהלך היום ומתבוננים באופן בו אנו מתקשרים ובאפקטיביות התקשורת שלנו. לאור זאת, ישנה משמעות לקיום סדנאות בנושא בהן יהיו עצירות להתבוננות של המשתתפים בתהליכי התקשורת